מהי עריכה לשונית

מהי עריכה לשונית?

עקרונות לעריכה לשונית מקצועית, יסודית וטובה

עריכה לשונית היא החוליה האחרונה המקשרת בין הכותב לקורא, ולכן לעורך הלשון תפקיד חשוב בבניית הטקסט ובהגשתו לפרסום.
על עורך הלשון להבהיר את המעורפל בטקסט, לשנות את המבנה הדקדוקי כך שיהיה נכון, לתקן את השפה, התחביר והשגיאות שנעלמו מעיני המחבר. עליו לערוך את הכתוב, ועם זאת לשמור על סגנון הכתיבה האישי של הכותב. 
תהליך העריכה מצריך שיתוף פעולה הדוק בין עורך הלשון למחבר הטקסט, שכן יש לערוך את הכתוב הן על פי רצון הלקוח והן על פי צורכי הטקסט.
שיתוף פעולה פורה והדוק בין עורך הלשון יוצר טקסט מעניין, איכותי וברור, המעלה את תחושת הביטחון העצמי של הכותב ומספק לו חוויה חיובית והנאה ותוצאות מידיות.
מכאן, תפקידו של עורך הלשון להפוך טקסט גולמי למדויק, ממוקד, מובן ומעניין.

מהי עריכה מקצועית, טובה ויסודית?

עריכה לשונית מקצועית מפשטת ניסוחים מורכבים, מעשירה את אוצר המילים, מאחידה את המשלב, מדייקת בבחירת המילים ומאפשרת קריאה שוטפת וקולחת של הטקסט.
עריכה לשונית טובה מלטשת את הכתוב ויוצרת טקסט קוהרנטי ועקבי, שבו יש קשר ברור והגיוני בין כל חלקיו, ועם זאת שומרת על סגנונו האישי של הכותב.
עריכה לשונית יסודית מזהה פסיק שאינו במקומו, רווח כפול, אות מיותרת או שיבוש לשוני ועורכת אותם כך שמתקבל טקסט נקי משגיאות וללא רבב.

לבחירתך סוגי עריכה לשונית:

הגהה והתקנה: תיקון סימני פיסוק, שגיאות כתיב, רווחים כפולים ומקפים לא תקינים.
עריכת ליטוש: תיקוני תחביר, דקדוק ודפוס ושגיאות לשון.
עריכה לשונית יסודית: תיקון סימני פיסוק, תחביר ודקדוק, ליטוש משפטים מעורפלים או מסורבלים, העשרת השפה ודיוק בבחירת המילים, מניעת חזרות, האחדת הכתיב והעלאת המשלב, שמירה על זרימה הרמונית של הטקסט וקשר רעיוני בין הנושאים שבטקסט. 
שכתוב: כתיבה מחדש של הטקסט.

דילוג לתוכן